The Bridge Kingdom – Princezna zabiják a hromada akce

🎧 Recenze: Danielle L. Jensen – The Bridge Kingdom

Celkové hodnocení:
⭐⭐⭐⭐⭐

Hodnocení audia: 💙💙💙💙
Spice: 💋💋

Žánr: new adult, fantasy
Charakteristika: arranged marriage, enemies to lovers, slow-burn relationship, dobrodružství, drsná hlavní hrdinka, válka mezi královstvími, komplexní fantasy svĕt
Formát: audiokniha 🎧
Čte: Lauren Fortgang, James Patrick Cronin
Jazyk: English
Content Warnings: násilí, popis zranění, smrt, krev, sex, 18+

Nástin děje:

Lara je princezna, kterou její otec vychovává jako zvěda, aby se mohla provdat za krále sousedního království, zjistila slabiny jeho země a pomohla ji tak dobít a zničit. Lara však po svatbě zjistí, že její manžel není takový netvor, jak jí tatík celý život vtloukal do hlavy a postupně se zamiluje nejen do země, které je nyní královnou, ale i do jejího krále. Zjistí, že hlavním záporákem je celou dobu možná někdo jiný a musí se rozhodnout, jak s touto informací naloží.

Můj názor:

Vynikající fantasy, která mě velmi překvapila a nemohla jsem se od ní odtrhnout. Okamžitě se stala jednou z mých oblíbených knih a mám v plánu pořídit si i fyzickou verzi. Nenechte se zmást obálkou knihy, která působí trochu lacině, jedná se totiž o výbornou 'enemies to lovers' zápletku se svižným, akčním dějem a zajímavým fantasy světem.

Maridrina, odkud pochází Lara, mi trochu připomíná Dorne ze Hry o trůny a Bridge Kingdom, kam se provdá, byl podnebím a vegetací inspirován Jižní Amerikou. Celé to má takový pirátský nádech, což pro mě byl zcela nový zážitek z fantasy světa.

„Killing was her specialty.“**


Hlavní hrdinka je chytrá, schopná a soběstačná a přestože na krále ze začátku hraje divadýlko, aby dosáhla, čeho potřebuje, nepůsobí jako manipulativní mrcha. Její muž Aren je má oblíbená postava, jen je někdy až příliš čestný a starostlivý a trpí maličko „Jon Snow syndromem“, což mu nejednou zkomplikuje život. Napětí mezi hlavními hrdiny by se dalo krájet a užíváte si ho od začátku do konce. 

Vyprávění z pohledu obou hlavních hrdinů mě také bavilo, přestože se jedná o er-formu

Jediné, co chybí je magie, bojuje se meči, dýkami a luky, žádné nadpřirozeno v příběhu nenajdete.

„This man might be a hunter. But he was mistaken if he believed she was prey.“**

Na konci čekejte nepříjemný cliffhanger, ale vhledem k tomu, že i druhá kniha, která příběh Lary a Arena zakončuje, je už na světe, to není nic hrozného.

Audio:

Oba interpreti mi vyhovovali. Obecně mám ráda audioknihy s dual POV, kde se střídá ženský a mužský hlas, takže si nemůžu stěžovat.

Komu bych doporučila:

Podle spisovatelky je kniha vhodná pro všechny, kteří si oblíbili sérii Sarah J. Maas - A Court of Thorns and Roses nebo From Blood and Ash od Jennifer L. Armentrout. Já s tímto doporučením mohu jedině souhlasit. Jen se připravte na trochu dospělejší obsah, především pokud jde o násilí.


Název: The Bridge Kingdom
Autor: Danielle L. Jensen
Série: The Bridge Kingdom
Díl: #1
Rok vydání: 2018
Publisher: Audible Originals
Délka: 11 h 52 min

Jak / kde jsem četla: Audible, kniha je součástí Audible Plus katalogu a je tedy dostupná s základním předplatným


Podívejte se na knižní Trailer



**Quotations from: Jensen, Danielle L. The Bridge Kingdom. Narrated by Lauren Fortgang, James Patrick Cronin
[Audiobook]. Audible Originals, 2018, Audible.com.             
Photo by Chaitanya Maheshwari on Unsplash

Komentáře

  1. Na túto knižku som narazila na Instagrame a som rada, že som konečne našla nejakú CZ recenziu. Navnadila si ma na čítanie, skvelá a komplexná recenzia bez spoilerov. Len tá cena ma trochu odrádza, možno si zakúpim eknihu. :) budeš čítať aj druhý diel?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, díky za milý komentář. Druhý díl jsem už četla a je tady na blogu i recenze. Přišel mi o kapičku slabší než ten první, ale pořád super.
      Na konci listopadu vyšel v zahraničí i třetí díl o Lařině bratrovi. Na tu se chystám v nejbližší době taky.
      Dej kdyžtak vědět, jak se ti tahle fantasy líbila, neznám nikoho, kdo by ji u nás četl.

      Vymazat
    2. Ahoj, už som začala čítať a je to veľmi super, len úplne nechápem to fungovanie mosta a akú slabinu vlastne Lara hľadá. Dúfam, že sa do konca knihy zorientujem, možno je to tou angličtinou :D

      Vymazat
    3. Jsem ráda, že se ti kniha zatím líbí. Jestli si to dobře pamatuju, tak Lara hledá nějaký tajný vstup na most jedním z pilířů, protože klasickou cestou je most nedobytný a z moře ho napadnout kvůli jeho výšce také nejde.

      Vymazat
    4. Aha ďakujem za vysvetlenie :) už som dočítala a najmä druhá polovica knihy bola bomba. A ten koniec!!! Posledných 20 strán všetko zmenilo a och chúďa Lara... Musím čítať pokračovanie. Inak veľmi sa mi páčili ich hádky a celkovo dynamika Arena a Lary. Aj keď ozaj bol niekedy až priveľký dobrák. :D

      Vymazat
    5. Druhá knížka byla podle mě o chlup horší než ta první, ale pořád skvělá. Budu ráda, když dáš zase vědět, jak se ti líbila. Taky se mi vztah Arena a Lary líbí, jeho vývoj na mě působí věrohodně.
      Já si chci v lednu poslechnout třetí díl, zatím má i ten dobré hodnocení.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu