A Court of Thorns and Roses – Když zvíře není netvor, ale vílí šlechtic

🎧 Recenze: Sarah J. Maas – A Court of Thorns and Roses

Celkové hodnocení:
⭐⭐⭐⭐⭐
Hodnocení audia: 💙💙💙💙
Spice: 💋💋

Žánr: young adult romantic fantasy
Charakteristika: fairies, fae, Kráska a zvíře trochu jinak, magie, příšery a nadpřirozené bytosti, kouzelné předměty, komplexní fantasy svět
Formát: audiokniha 🎧
Čte: Jennifer Ikeda
Jazyk: English
Content Warnings: trochu násilí, smrt, sex

U nás je kniha přeložena a známa pod názvem Dvůr trnů a růží.

Nástin děje:

Aby pro svého otce a dvě sestry zajistila jídlo, loví Feyre [fejra] v lese nedaleko hranice mezi světem lidí a Fae, nesmrtelných bytostí, které se s lidmi nemají v lásce. Zabije při tom vlka, který se ukáže být jednou z oněch bytostí. Za trest je odvlečena a nucena žít v sídle Tamlina, vládce jednoho ze sedmi dvorů Prythianu, království Fae. Feyre se postupně učí o těchto bytostech a jejich světě, kterému ale hrozí nebezpečí a je na ní, aby království, jeho lid i svou nově nalezenou lásku zachránila.

Můj názor:

Přiznám se, že už nejsem cílovka, ale přesto mě tahle kniha neskutečně bavila. Sarah je očividně ve světě young adult velkým pojmem, já jsem byla asi poslední, kdo se o ACOTAR dozvěděl.

Celý příběh je taková romantická fantasy pohádka. Z anotace jsem byla trochu nesvá, protože představa převyprávění Krásky a zvířete mě zrovna nelákala, ale kniha se začne postupně ubírat jiným směrem a ke konci už má se svou inspirací pramálo společného. Svět víl / fairies / fae, jak chcete, mě zpočátku trochu děsil, protože já si pod pojmem víla, představím blondýnu s věnečkem na hlavě, co bosky tančí v lese. Tahle představa se tak trochu neslučuje s vílami, které má na mysli Sarah J. Maas, a jež podle popisu víc připomínají Tolkienovy elfy. Předsudků vůči vílám jsem se ale brzy zbavila hlavně díky ACOTAR fan artu, kterého najdete na internetu mraky a jejich svět mi nakonec velmi učaroval.

„'I'd prefer not to wear that dress.'
'And why not?' Lucien crooned.
It was Tamlin who answered for me. 'Because killing us is easier in pants.'“**


Kniha se mi natolik líbila, že není mnoho věcí, které bych jí vytkla. Maas často opakuje a používá stejné obraty a výrazy dokola, což mi trochu lezlo na nervy, ale jsem ochotná jí to odpustit (minimálně v 1. díle). 

„Each of us has a beast roaming beneath our skin, roaring to get out.“**

Přiznám se, že občas mě trochu vytáčela Feyre, především proto, že často dělá přesný opak toho, co se jí v dobré víře řekne. Maličko mě zmátl celý koncept 'za trest tě vezmu pryč od tvé příšerné rodiny, která tě jen šikanuje a dám ti ubytování v luxusním sídle s all inclusive a dvěma fešnými týpky'. Nebylo mi úplně jasné, jestli Tamlin chápe význam slova trest. Vedlejší postavy se mi také líbily a Rhysanda jsem krásně nenáviděla.

„Don't feel bad for one moment about doing what brings you joy.“**

Příběh je vyprávěný velmi poutavě, zápletka mě bavila obrovsky a finální plot twist byl pro mě nečekaný. Skoro se stydím, jak moc jsem si tuto knihu užila a lituji, že jsem ji neobjevila dřív.

Audio:

Prvních pár desítek minut jsem měla problém se na vypravěčku naladit a připadalo mi, že mluví hodně roboticky, po chvíli jsem si ale zvykla a její přednes se mi nakonec líbil.

Komu bych doporučila:

Každému, kdo si chce přečíst pohádku pro dospělé o dobru, zlu, lásce a sexy elfech.


Název: A Court of Thorns and Roses
Autor: Sarah J. Maas
Série: A Court of Thorns and Roses
Díl: #1
Rok vydání: 2015
Publisher: Recorded Books Audio
Délka: 16 h

Jak / kde jsem četla: Scribd
Užitečné odkazy: Web spisovatelky, Mapa světa ACOTAR, ČBDB


             
**Quotations from: Maas, Sarah J. A Court of Silver Flames. Narrated by Stina Nielsen. [Audiobook]. Recorded Books Audio, 2021, Scribd.com.              

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu