Ice Planet Barbarians – Jiný kraj, jiný mrav

🎧 Recenze: Ruby Dixon – Ice Planet Barbarians

Celkové hodnocení:
⭐⭐⭐⭐

Hodnocení audia: 💙💙💙
Spice: 💋💋💋

Žánr: sci-fi romance 
Charakteristika: mimozemšťané, UFO, únos, ledová planeta, soulmates
Formát: audiokniha 🎧
Čte: Mason Lloyd, Hollie Jackson
Jazyk: English
Content Warnings: násilí, smrt, sex, 18+


Nástin děje:

Georgie je unesena mimozemšťany a odnášena neznámo kam. Jejich vesmírná loď se ale nečekaně porouchá, mimozemšťané opustí plavidlo v únikových modulech a Georgie i se skupinou dalších unesených dívek ztroskotá na neznámé ledové planetě. Georgie se proto vydává na průzkum okolí ve snaze najít pomoc pro zraněné dívky. Na své výpravě potkává Vektala, vysokého modrého rohatého mimozemšťana, který je zřejmě obyvatelem této planety a kterému se Georgie očividně líbí, čehož se ona rozhodne využít.

Můj názor: 

Nebudu lhát, je to bizár, ale zároveň velká zábava 😂. Trochu mě vyděsil začátek, z některých momentů mi bylo dost nepříjemně, protože ufoni–únosci nejsou zrovna milí chlapíci. Potom se ale vše v dobré obrátilo a příběh začal mít podobu ujeté sci-fi komedie

„... I haven’t dressed properly for alien abduction.“*

Na rozdíl od únosců, jsou místní obyvatelé zřejmě přátelští. Vektal je hrozně milý a myšlenkové pochody v jeho částech vyprávění jsou k popukání díky jazykové bariéře a kulturním odlišnostem mezi ním a Georgie. Ona se s ním snaží domluvit, ale Vektal je úplně mimo, šokovaný jejím vzhledem i chováním a nerozumí jí jediné slovo. To samozřejmě vede k některým velmi legračním scénám. Georgie je vůdkyní skupiny žen a zdá se z nich být psychicky nejodolnější a nejstatečnější. Zachovává si chladnou hlavu, dokáže si v mnoha situacích poradit a snaží se zkrátka nic nevzdávat, což je na ní sympatické.


Příběh? Ten tam je, není kdovíjak sofistikovaný, ale to asi od takové knihy ani nečekáte. Na druhou stranu na nedostatek erotiky si rozhodně stěžovat nejde. Je jí hodně a popisy jsou explicitní. Velmi. Včetně lekce anatomie modrých mimozemšťanů.

Čím mi kniha radost neudělala, je téma 'soulmates' neboli spřízněných duší, které jsou si navzájem ideálními partnery a mají předurčeno spolu být. V paranormal romance, sci-fi nebo fantasy se tento koncept docela často využívá, jenže já mám obecně radši, když se láska tak nějak stane, aniž by do ní zasahoval osud nebo vyšší moc. Nezaujala mě ani myšlenka zalidňování planety, to opravdu není můj šálek knižního čaje.

V životě by mě nenapadlo, že podobná kniha vůbec existuje, natož že by mě mohla bavit, ale stalo se. Jen se to nesmí brát moc vážně

Audio:

Georgie má být, myslím, z Texasu a tomu odpovídá i její přízvuk. Musela jsem si na něho zvyknout, ale po chvíli už mi problémy nedělal. Vektalův hlas bych si spíš spojila se starším mužem a příliš se mi k modrému mimozemšťanovi nehodil, i když hrát lehce natvrdlého šlo pánovi dobře 😃.

Komu bych doporučila:

Někomu, kdo už má něco načteno z různých koutů romantických žánrů a nic moc ho už nepřekvapí, laika by to mohlo trochu poznamenat (což mně se možná trochu stalo), protože to vážně není klasická sladká romantická kniha. Pokud se ale chcete pobavit nad modrými mimozemšťany, kteří byli v květnu 2021 díky hypu na Tik Toku jednou z nejprodávanějších sci-fi knih na Amazonu a psalo se o nich na CNN, tak směle do toho.

„There are some things that cannot be properly explained within the lines of your average news website. 
'Ice Planet Barbarians' is one of those things,“ CNN.**

Jaký je váš názor na takhle podivné romány?


Název: Ice Planet Barbarians
Autor: Ruby Dixon
Série: Ice Planet Barbarians
Díl: #1
Rok vydání: 2017
Publisher: Tantor Audio
Délka: 5 h

Jak / kde jsem četla: 
Scribd
Užitečné odkazy: 
Web spisovatelky, ČBDB

*Quotation from: Dixon, Ruby. Ice Planet Barbarians. Narrated by Mason Lloyd, Hollie Jackson. [Audiobook]. Tantor Audio, 2017, Scribd.com.         
**"How sexy blue aliens invaded Amazon's bestseller lists." (2021, June 27). CNN
Image of icy planet by -MayaQ- from Pixabay

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu