The Stopover – Vyloučili mě z osady, že prý jsem houby tramp, hóhóhó, že prý sem houby tramp*

🎧 Recenze: T. L. Swan – The Stopover

Celkové hodnocení:
⭐⭐⭐⭐
Hodnocení audia: 💙💙💙💙
Spice: 💋💋💋

Žánr: contemporary romace
Charakteristika: milionář, výkonný ředitel, novinářské prostředí, boss & employee, grumpy & sunshine relationship
Formát: audiokniha 🎧
Čte: Sebastian York, CJ Bloom
Jazyk: English
Content Warnings: sex, 18+

U nás je kniha přeložena a známa pod názvem Jednou za život.

Nástin děje:

Shodou okolností je Emily při jejím letu do New Yorku nabídnuto sedadlo v první třídě. V letadle navíc teď sedí vedle pohledného, inteligentního, vtipného i když lehce namyšleného muže, který s ní nepokrytě flirtuje. Když jsou kvůli bouři nuceni přistát a přespat v Bostonu, než budou moci pokračovat do New Yorku, stráví Emily se svým spolusedícím z letadla jednu nezapomenutelnou noc. Přestože se ráno rozloučí s vědomím, že už se nikdy neuvidí, nemůže ho Emily vyhnat z hlavy. Za rok nastoupí do nového zaměstnání a co čert nechce, její nový šéf a zároveň ředitel společnosti je onen muž z letadla a vypadá to, že ani on na ni nezapomněl.

Můj názor:

Po delší době zase 'contemporary romace', která se mi líbila. Začátek byl vyloženě skvělý, a přestože příliš neholduji sexu na prvních stránkách knihy, tady mi to nevadilo, protože chemie mezi hlavními postavami byla evidentní, přitažlivost dobře popsaná a relativně uvěřitelná. Pokud si libujete v tzv. 'dirty talk', tak u téhle knihy budete chrochtat blahem. Oba hlavní hrdinové jsou v ložnici docela sprosťáci.

Obecně bych u této knihy vyzdvihla dvě věci: celkem solidní zápletku, jejíž maličko detektivní nádech mě bavil, a erotické scény, které byly už od začátku velmi pikantní. Slovy Emily a ta to asi ví nejlépe: 

„This man is a GOD.“

Navzdory jeho působivým výkonům v posteli, Jameson mě jako postava často vytáčel do ruda. Působí trochu jako Dr. Jekyll a pan Hyde a ve své druhé podobě je extrémě panovačný, hrubý, KRUTÝ a řekla bych i neprofesionální, vzhledem k tomu, jak se chová a mluví s Emily, která je jeho milenka a zároveň zaměstnankyně. Jeho alter ego Jim, kterého potkává Emily na začátku knihy v letadle, bylo pro mě daleko zajímavější a přitažlivější. 

Seznam znepokojivých věcí, které měly být pro Emily varovným zdviženým prstem, tzv. 'red flags' v jejím vztahu s Jamesonem:
🚩 sleduje ji bezpečnostní kamerou v práci, stalking
🚩 je workoholik, nedokáže odpočívat a je neustále vyčerpaný
🚩 má problémy se zvládáním vzteku
🚩 alkoholismus v počátcích
S tím chlapem je toho zkrátka v nepořádku hodně.

Emily je také celkem zvláštní postava. Za prvé: neustále lže, prakticky nedělá nic jiného. Za druhé: s jedním mužem se rozejde, protože je nezaměstnaný, druhému vyčítá jeho úspěch a bohatství a řekne mu, že by byla radši, kdyby byl chudý. Tak se sakra rozhodni, Emily! 

Skvělá scéna byla kempování. Je vidět, že je Jameson rozmazlený fracek pocházející z movité rodiny, který je zvyklý na svůj luxus, pětihvězdičkové hotely a lety první třídou. Škoda jen, že stanování utnuli tak brzy, podle mě to byla příležitost pro mnohem víc zábavných momentů. Docela bych uvítala, kdyby autorka nahradila neustále se opakující scény z kanceláře právě něčím takhle zábavným a osvěžujícím.

„'These bugs are from Jurassic Park.' He swings his arms around to get them off him. 'No bugs are this big.' 
I go back to my instructions. Okay, so it says here that this pole goes into this . . . 
'Ahh,' he cries as he slaps his arm. 'I’m getting fucking malaria over here, Emily.' 
I roll my eyes. 'Stop being a baby.'“


Vidím to spíš na 3 a půl hvězdy, ale jsem v dobré náladě, tak zaokrouhluji nahoru, protože mě kniha po všech neuspokojivých romantických komediích, které jsem četla v poslední době, opravdu bavila a zhltla jsem ji za dva dny. Navíc obálka je podle mě trefa do černého (což se o té české říct nedá).

„When you see him, I want you to do something for me. Ask him if he feels like he might die if he doesn’t get to touch you again ... Because there’s another man who does.“

Audio:

Hlas Emily se mi líbil, jen pro mě bylo těžší rozeznat, kdy něco říká nahlas a kdy si to jen myslí, protože vypravěčka takové případy v podstatě nijak hlasově neodlišovala. Co se týče postavy Jamesona, Sebastian York nepatří k mým nejoblíbenějším interpretům, a proto jsem byla docela ráda, že kapitol z mužského pohledu nebylo v knize mnoho.

Komu bych doporučila:

Pokud máte rádi romantické knihy z prostředí kanceláře, tahle určitě stojí za povšimnutí a přestože dokonalá není, mohu ji s čistým svědomím doporučit

Pro ty z vás, které kniha zaujala, mám dobrou zprávu: I druhý díl, The Takeover, je na světě a podle recenzí je minimálně stejně dobrý jako tento. Hlavním mužským hrdinou bude tentokrát Jamesonův bratr Tristan, který se popravdě zdá o dost rozumnější než Jameson.

Preferujete v romantických knihách hlavní hrdiny, co se nezaleknou každého broučka v lese a umí postavit stan, nebo milionáře narozené se stříbrnou lžičkou v puse?


Název: The Stopover
Autor: T. L. Swan
Série: The Miles High Club
Díl: #1
Rok vydání: 2019
Publisher: Brilliance Audio
Délka: 12 h 58 min

Jak / kde jsem četla: Scribd
Užitečné odkazy: Web spisovatelkyČBDB


*Pozn. „Vyloučili mě z osady, že prý jsem houby tramp, hóhóhó, že prý sem houby tramp“ odkazuje na text písničky „Píseň zhrzeného trampa“ od Jaromíra Nohavici.
             Zdroj textu k písni: Jaromír Nohavica. Text „Píseň zhrzeného trampa.“ Písničky s akordy, 2021, https://pisnicky-akordy.cz/jarek-nohavica/pisen-zhrzeneho-trampa.
**Quotations from: Swan, T. L. The Stopover. Narrated by Sebastian York, CJ Bloom[Audiobook]. Brilliance Audio, 2019, Scribd.com.      
Photo by Scott Goodwill on Unsplash

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu