🎧 Recenze: J. A. Huss – Total Exposure

hra na housle, duševní porucha, napětí, osamělost, terapie, tajemství, stalking
Formát: audiokniha 🎧
Čte: Elena Wolfe, Christian Fox, Teddy Hamilton
Jazyk: English
Content Warnings: PTSD, trauma, sex, 18+

Nástin děje:

Evangeline je bývalá dětská hvězda. V životě nezná nic jiného než hru na housle, koncerty a pozornost veřejnosti. Ta ji poznamenala natolik že nyní není schopna ani odejít z bytu, protože nesnese, aby se na ni kdokoli podíval. Jordan, se kterým ji seznámí její psycholožka, jí nabídne pomoc – terapii šokem ve formě „hry“. Ta spočívá v tom, že že se má Evangeline na několik týdnů přestěhovat do domu, který Jordan speciálně upravil pro účely její terapie. Všude v domě jsou rozmístěny kamery a Evangeline ví, že jí bude po celou dobu jejího pobytu, každou hodinu a minutu jejího dne někdo sledovat, což jí má pomoci překonat její strach. Do role pozorovatele je najat Ixion. Jeho práce je snadná a jasná: má pouze sedět v jedné z místností domu, dívat se a za žádnou cenu nezasahovat. Jenže Ixion poslední pravidlo není schopen dodržet. Evangeline ho přitahuje, chce jí pomoci a má i plán, jak to udělat.

Můj názor:

Tato série navazuje na The Turning Series od stejné autorky, kde už se Jordan objevil. Přestože jsem předchozí knížky nečetla, nebyl po chvíli příliš velký problém pochopit, o co půjde, i když jsem neměla tušení, kdo Jordan je. Jestli jste viděli film The Best Offer, tak minimálně začátek tohoto filmu a jeho celková nálada mi Total Exposure velmi připomínají.

Série se jmenuje Jordan's Game, což indikuje, že v každém díle se bude hrát jedna Jordanova hra. Vzhledem k tomu, jak temně je příběh hned od začátku napsaný, při první zmínce slova 'hra' jsem si okamžitě představila další film, Saw: Hra o přežití, a trochu znejistěla. Mohu potvrdit, že Jordanovy hry jsou většinou víc než zvláštní a často i nebezpečné, ale do hororu mají přeci jen ještě daleko.

J. A. Huss si libuje v tajemství, takže o tom,
kdo je Ixion, jaká je jeho minulost a jak se do pozice pozorovatele dostal, se dozvídáte postupně. Jeho plán na pomoc Evangeline je vyvrcholením na konci knihy, kde by mělo dojít k velkému překvapení a wow efektu. Pokud jde o Ixovu minulost, hodně se mi líbilo, že je jeho příběh odkrýván formou dopisů, které Evangeline nechává ležet různě po domě, a fakt, že reálně toho spolu vlastně ani moc nenamluví, protože ona ho nesmí vidět, což spisovatelce dovoluje být extra záhadná a také naservírovat čtenáři kopu neotřelé erotiky.

„I want to own those things inside you. All those sick, bloody fears that make you afraid to leave your house. I want your memories. I want your stories. I want your secrets. If you stay here with me and we play his game together, we're gonna take them, Evangeline. We're gonna take everything you've got bottled up in that messed-up head and shake it out of you.“**

Připravte se na to, že Ixion není žádným princem na bílém koni a leckdo by mohl jeho chování považovat za amorální a zvrácené. Evangeline se mi líbila, i když někdy jsem její myšlenkové pochody (především její posedlost Jordanem) zcela nechápala. Co si oba myslí se dozvíte díky mému oblíbenému dual POV (vyprávění z pohledu obou hrdinů) v ich-formě

Ve zkratce je příběh Total Exposure velmi čtivý, tajemný jak hrad v Karpatech, temný, nečekaně napínavý a pekelně žhavý. Konec mohl být přeci jen trochu lépe vysvětlený a obálka je vyloženě špatná, protože vůbec neodráží obsah knihy, ale jinak v podstatě žádné výhrady nemám.

Audio:

Můj názor na kvalitu poslechu vyjadřují dvě slova: Christian Fox. Chris je důvodem, proč jsem vůbec začala tuhle sérii číst. Znám ho i z jiných audioknih a patří k mým nejoblíbenějším interpretům. Nahrávky jeho hlasu by se mohly prodávat jako terapeutické pomůcky pro relaxaci po náročném dni. Lábuž.

Komu bych doporučila:

Tohle nebude pro každého. Doporučila bych proto knihu těm z vás, kteří už máte dost romantických knih z prostředí kanceláře nebo 'potkali se na dovolené', a chcete zkusit něco nového, neokoukaného, přestože trochu 'dark'.

Máte nějaký tip na neortodoxní romatickou knihu?

Název: Total Exposure
Autor: J. A. Huss