Sinner – Třikrát otčenáš, pětkrát zdrávas a bude ti odpuštěno

🎧 Recenze: Sierra Simone – Sinner

Celkové hodnocení:
⭐⭐⭐⭐⭐

Hodnocení audia: 💙💙💙💙💙
Spice: 💋💋💋💋💋

Žánr: contemporary romace, dark romance
Charakteristika: věkový rozdíl, milionář, jeptiška, křesťanství, tabu, zakázaná láska, grumpy & sunshine relationship
Formát: audiokniha 🎧
Čte: Jacob Morgan, Morae Brehon
Jazyk: English
Content Warnings: sex (jakože hodně 🙈), 18+

Sinner je 2. díl série Priest, lze ho ale číst jako samostatnou knihu, ke které ostatní díly znát nepotřebujete.

Nástin děje:

Sean je notorický sukničkář a nemá zájem se jakkoli, na kohokoli vázat. Na večírku potkává okouzlující mladou dívku, se kterou flirtuje a která ho ihned okouzlí. Jaké je jeho překvapení, když zjistí, že jde o Zenny, mladší sestru jeho nejlepšího přítele, kterou neviděl 14 let a která je nyní novickou aspirující na řádovou sestru. Jelikož byla Zenny v pubertě do Seana platonicky zamilovaná, požádá ho nyní o laskavost. Chce, aby ji svedl, protože věří, že když pozná, o co jí život v klášteře připraví a přesto své rozhodnutí být jeptiškou nezmění, bude vědět, že je její volba oddat se Bohu správná. Tak začíná měsíc plný chtíče a vášně, ale i pocitů viny, studu a objevování sama sebe.

Můj názor:

Myslela jsem, že už mě nic nepřekvapí. No přátelé, to jsem byla na velikém omylu a 9 hodin audioknihy jsem strávila s vyvalenýma očima v šoku z toho, co poslouchám. Jedná se totiž o příběh nabitý intimními scénami a emocemi, při kterém se budete připitoměle usmívat i utírat slzy.

Jedná se o jednu z mála knih, která u mě dostála svému hypu na Tik Toku.

Vzhledem k tomu, že se kniha zabývá tématem křesťanství a zároveň se jedná o erotický román, byla jsem jako cynik maličko skeptická a předpokládala, že budu během poslechu obracet oči v sloup pokaždé, když se bude řešit víra. Kupodivu mi toto téma nakonec připadalo celkem zajímavě pojaté a dobře zpracované.

Přestože byl během dospívání veden k víře, Sean nyní v Boha nevěří a církev nenávidí. Viní ji ze ztráty své sestry a bojuje s tím, že lidé v jeho blízkém okolí naopak věřící jsou, což on vzhledem k okolnostem nedokáže pochopit. Žije nevázaným a okázalým milionářským životem zdánlivě bez výčitek, ale ve chvíli, kdy mu Zenny předloží svůj návrh, se začne zdráhat, protože má pocit, že tak prohnilý člověk jako je on, by ji mohl jen zkazit. To je však přesně, co od něho Zenny chce.

„Her forbidden body. That word, forbidden, spikes through my mind, bringing with it equal spikes of lust and fear. Because yes, it’s fucking hot that I shouldn’t be kissing her, I shouldn’t be begging to see her most secret place, my hand shouldn’t be covering hers as it slides up her thigh—but it’s also bad. 
Bad even for Sean Bell.
Bad, bad, bad.

Jedním z hlavních témat knihy je také celkem vysoký věkový rozdíl mezi postavami (15 let). Ten by pocitově nebyl tak markantní (a ani by mě nijak nezaskočil), kdyby se Zenny často nechovala infantilně a Sean drobek jako 'sugar daddy'. Takový je ale účel, spisovatelka balancuje na tenké hranici a hraje si se situacemi a myšlenkami, které mohou být až lehce impertinentní a čtenáři nepříjemné. Zenny je relativně nezkušená a její povědomí o sexu odpovídá znalostem zhruba 13leté dívky v roce 1985 a ne 21leté ženy v dnešní době. Kdyby si jednou přečetla v Bravíčku rubriku Láska, sex a něžnosti, ušetřilo by nám to hromadu okamžiků, kdy její dotazy působí až směšně dětinsky. To ovšem nahrává Seanovi, kterého Zennyina nezkušenost vzrušuje. Já osobně Zenny podezřívám, že její 'já nic neumím, naučíš mě to?', je tak trochu habaďůra na Seanovo ego. Velmi zajímavá je v tomto ohledu dynamika mezi postavami, která moji teorii podporuje, protože i přes Zennyinu nezkušenost a Seanovu majetnickou a panovačnou povahu, je to právě Zenny, kdo Seanem manipuluje a dokáže ho přimět dělat, cokoli si ona zamane, což je přesný opak toho, co jsem zprvu očekávala. Celkově mám z jejich vztahu trochu 'Lolita vibes'.

„Are you sure you're really a nun?“


Vedle již zmíněných témat se kniha věnuje i otázkám homosexuality, rasismu, morálky a mravnosti, smrtelné nemoci Seanovy matky, materialismu nebo panenství jako sociálnímu konstruktu. Všechna tato témata byla velmi poutavě a nenásilně zakomponována do příběhu a nutí čtenáře se nad nimi zamyslet. Možná bych pouze vytkla, že na podobný román, je těch těžkých témat až trochu moc, pokud je nečekáte.

Jedná se ale především o erotický román a v tomto ohledu mohu říct pouze to, že pro mě kniha aspiruje na neexplicitnější čtení tohoto rokuMám plíživý pocit, že kdybych teď chtěla jít do kostela, tak shořím mezi dveřmi.

„Oh my God, I’m going to hell. I don’t even believe in hell and I’m going there.“

Pobavila mě debata na téma saténového povlaku na polštář, bez kterého Zenny nemůže spát. Jako správná curly girl totiž ví, že jiné než saténové nebo hedvábné povlaky jí ničí její kudrny 😃

Přestože mě kniha nadchla, je několik málo věcí, které mi v příběhu příliš neštymují.

Že je Sean zamilovaný, je zřejmé hned od prvních kapitol. Potom, co se však v úvodu knihy představí jako bezcitný, sobecký narcista, kterému nezáleží na ničem jiném než na penězích a vlastním uspokojení, je proměna v dokonalého romantika, ochránce a ohleduplného přítele, o kterém by si každý mohl nechat zdát, nepříliš věrohodná či realistická. Nabídku ke společnému bydlení vytáhne po první společně strávené noci (max. pár dní od prvního setkání) a zhruba ve stejnou dobu přemýšlí i nad plozením potomků a svatbou, což mi připadá dost unáhlené i v příběhu, jakým je tento.

„I want to build a tower around you, and then build a castle around that tower, and then dig a moat around that castle, and then I want to guard you like a dragon. Burn anyone who tries to hurt you into ash and then scorch those ashes a second time.“

Vedle toho, že je Zenny mladá a její krásu je téměř nemožné přehlédnout, je samozřejmě i dokonalá a mluví jak čerstvě zvolená Miss. Je velmi uvědomělá, chce zachránit svět, pomáhat lidem v nouzi a její „nevídaná“ moudrost Seana postupně nutí otevřít oči a přehodnotit svůj dosavadní život a hodnoty.

Pokud jde o styl psaní, příběh je vyprávěn z pohledu Seana ich-formou. Zenny vypráví pouze dvě kapitoly, takže se nejedná o standardní střídání vypravěčů.

Audio:

Hlas Jacoba Morgana není o nic míň hříšný než celá kniha. Ten chlap by měl mít na svoje hlasivky zbrojní pas, jsem přesvědčená, že by zněl sexy, i kdyby předčítal učebnici fyziky. Navíc nespoléhá jen na úžasnou barvu svého hlubokého hlasu, ale je i skvělým hercem a dokáže s hlasem pracovat tak, že mu všechny ty emoce na 100% věříte. Nevím, proč se vždycky rozhodnu poslouchat tyhle typy knih, když vařím, ale je zázrak, že jsem nic nespálila, protože polovinu času jsem se červenala a byla myšlenkami někde úplně jinde.

Komu bych doporučila:

Tohle určitě není jedno z obvyklých nenáročným romanticko-erotických čtení. Najdete tu i celkem vážná témata a problémy, které hlavní hrdinové řeší. Na druhou stranu pokud vás taková problematika a tabu zajímají a máte náladu se projet na několikahodinové emocionální horské dráze, rozhodně byste neměli tuto sérii přehlédnout.


Název: Sinner
Autor: Sierra Simone
Série: Priest
Díl: #2
Rok vydání: 2018
Publisher: Sierra Simone Audio
Délka: 9 h

Jak / kde jsem četla: Scribd
Užitečné odkazy: Web spisovatelky, ČBDB


**Quotations from: Simone, Sierra. Sinner. Narrated by Jacob Morgan, 
Morae Brehon. [Audiobook]. Sierra Simoner Audio, 2018, Scribd.com.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu