The Contract – Smlouva na lásku s tyranským šéfem

🎧 Recenze: Melanie Moreland – The Contract

Celkové hodnocení:
⭐⭐⭐
Hodnocení audia: 💙💙💙
Spice: 💋💋
Žánr: contemporary romance

Charakteristika:
protivný nadřízený a asistentka, předstíraný vztah, sňatek z rozumu, enemies to lovers, slow-burn relationship
Formát: audiokniha 🎧
Čte: John Lane, Tatiana Sokolov
Jazyk: English
Content Warnings: sex, 18+

U nás je kniha přeložena a známa pod názvem Kontrakt.

Nástin děje:

Katharine svého šéfa Richarda nenávidí. Je to sobecký, bezohledný egoista, který její práci asistentky nijak neulehčuje. Ani on nemá Katy v lásce, pohrdá její úslužností, dobrotou a naivitou. Aby ale získal práci u nového zaměstnavatele, musí vymyslet, jak na něho zapůsobit a přesvědčit ho, že zvěsti o Richardově nesnesitelné povaze a promiskuitě nejsou zcela pravdivé. K tomu se rozhodne využít právě Katy a zaplatit ji, aby sehrála roli jeho snoubenky. Ta peníze nutně potřebuje, a proto na nabídku přistoupí. Je ale možné, aby dva lidé, kteří se nenávidí, zahráli milenecký pár tak, aby tomu všichni uvěřili?

Můj názor:

Anotace se mi hodně líbila, ale skutečnost byla nakonec trochu jiná. 

Vše začalo více než slibně a skvěle jsem se bavila. Jedná se o klasickou 'enemies to lovers' (jak jinak u mě), kde vás nemůže nic překvapit, ale bohužel, jak se ukázalo, ani nijak extra nadchnout.

Líbilo se mi jak se oba hlavní hrdinové pošťuchovali a hádali. Co to trochu kazilo byl fakt, že je Richard ukrutný hňup a někdy až přehnaně zlý. Jistě, že má složitou minulost jako všichni utrápení mužští hrdinové romantických knih, ale jeho vysvětlení, proč je sobecký hulvát, mě příliš nepřesvědčilo. Většinou totiž bývají hlavní hrdinové blbci jen na oko, ale Richard je skutečně solidní bastard, co se vědomě snaží svou asistentku psychicky týrat a za každou cenu se jí zbavit.

„My assistant – Katharine Elliott- the bane of my existence. I’d done everything I could to get rid of her, but I’d never had any luck. No matter what task I gave her, she completed it.“**

Katy byla naopak ctnost sama  dokonalá nesobecká čistá duše. Protože své zaměstnání akutně potřebuje (nikde jinde asi práce není, nebo co), nechá si od šéfa všechno líbit. Upřímně jsem se jí dost divila, že je schopná Richardovo chování odpustit, protože na ni není zlý jen v práci, ale ještě dlouho po té, co spolu uzavřou dohodu. Když ale Richard obrátí a uvědomí si svou chybu, je najednou samá omluva a kompliment a vše začne být nehorázně přeslazené.

”He made my life hell, and I took it – because I had no other choice. Not yet.”**


Bohužel i vzájemná přitažlivost a napětí jsou až na pár výjimek neslané nemastné. Od poloviny se příběh tak trochu vleče a ani pár milostných scén, které ke konci přijdou, to nijak nevylepší. Navíc tak nesmyslný důvod ke vztahové krizi jsem snad nezažila. A nejhorší bylo, že se konec táhl asi dvě další hodiny po tom, co už bylo zdánlivě po všem. 

Co naopak knihu zachraňuje, je rozhodnutí nechat z velké části vyprávět Richarda. Není to u podobných knih častý jev, ale ohromně mi vyhovuje a baví mě číst, co si pro jednou o všem myslí chlap (přestože napsaný ženou).

Nakonec bych řekla, že jsou to tak tři hvězdy s odřenýma ušima. Je to asi týden, co jsem audioknihu doposlouchala a už teď mám problém si vzpomenout na detaily, je vidět, že velký dojem na mě opravdu nezanechala. Čtení druhého dílu zatím odkládám, na to je můj seznam knih k přečtení až příliš dlouhý.

Příběh je vyprávěn v ich-formě.

Audio:

John Lane byl moc fajn a jsem ráda, že větší část vyprávění připadla jemu. Tatianin hlas se mi naopak moc nelíbil a navíc mluvila interpretka v porovnání s Johnem strašlivě pomalu, takže jsem její pasáže musela přehrávat větší rychlostí, než jsem zvyklá.

Komu bych doporučila:

Kniha bude vhodnější pro někoho, kdo má rád silně romantické příběhy jen trochou erotiky.

Jaký je váš názor na 'bad boys' v knihách? Jak moc 'bad' je máte rádi?


Název: The Contract
Autor: Melanie Moreland
Série: The Contract
Díl: #1
Rok vydání: 2016
Publisher: Tantor Audio
Délka: 8 h

Jak / kde jsem četla: Scribd
Užitečné odkazy: Web spisovatelky, ČBDB, Goodreads, Databáze knih


Photo by StockSnap from Pixabay
**Quotations from: Moreland, Melanie. The Contract. Narrated by Tatiana Sokolov, John Lane. [Audiobook]. Tantor Audio, 2016, Scribd.com.
Book cover image source

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu