🎧 Recenze: Olivia Dade – Spoiler Alert

Charakteristika: slavný herec televizního seriálu, fanynka, vztah s celebritou, psaní fanfikce, plus size, dyslexie
Formát: audiokniha 🎧
Čte: Isabelle Ruther
Jazyk: English
Content Warnings: sex, 18+

Nástin děje:

Marcus je slavný hollywoodský herec a hlavní hvězda televizního seriálu, který má obrovskou sledovanost. Zároveň píše vlastní fanfikci, kterou pod pseudonymem publikuje na internetu, což není úplně v souladu s jeho pracovní smlouvou, a proto se o tom nesmí nikdo dozvědět. April je fanynka seriálu, také píše fanfikci a navíc i šije kostýmy inspirované seriálem. Když se rozhodne fotku v jednom ze svých kostýmů publikovat na sociálních sítích, stane se její post virálním a sklidí nejen ovace, ale i posměšky kvůli Aprilině nadváze. Ty jsou důvodem, proč ji Marcus veřejně pozve na rande, kde zjistí, jsou již dlouhou dobu přátelé právě díky psaní fanfikce, ale znají se jen pod svými přezdívkami na internetu. I když jeho internetovou identitu April nezná, začne s Marcusem randit.

Můj názor:

Co říct. Minimálně tři měsíce na mě všude vyskakovala doporučení na tuhle romantickou komedii, než jsem se k ní konečně dostala. Nakonec to za moc nestálo.

Jestli vám můj nástin děje připadá bizarní, tak věřte, že kniha přesně takhle bizarní je. Vypráví o spisovatelích fanfikce a sama se i podobně jako fanfikce čte. Vždyť to, že slavný hollywoodský herec pozve na rande svou fanynku a potom se do ní i zamiluje zní přesně jako povídky, co většinou najdete na Archive of Our Own nebo Wattpadu.

Upřímně řečeno ten hype okolo zcela nechápu. Já se od půlky tak příšerně nudila. Stokrát radši si přečtu nějakou 'office romance', i když jsou jedna jako druhá, než takhle ulítlou ptákovinu. Originální, to ano, ale úplně ujeté (v negativním slova smyslu na rozdíl od Ice Planet Barbarians). Nedokážu si představit, ve kterém vesmíru, by herci nevadilo randit se ženou, která o jeho seriálové postavě píše explicitní erotickou fanfikci, co je veřejně vyvěšená na internetu. Osobně se domnívám, že se herci takovým věcem většinou vyhýbají, než že by je sami četli, nebo dokonce psali.

Marcus byl fajn a sympaťák, April mi moc neseděla. Nemůže se totiž rozhodnout, jestli chce Marcuse nebo svého kamaráda z internetu (přestože my víme, že je to jeden a týž člověk). A já se ptám, která žena by odmítla druhé rande se slavným hollywoodským hercem (především, pokud je jeho fanynka), aby dala přednost vztahu s chlapem po internetu, kterého v životě neviděla a nemá ani šajnu, jestli má o ni zájem? Mě kdyby pozval Henry Cavill na rande, tak hned co se proberu ze mdlob, zamávám příteli a jdu. Chandler v seriálu Přátelé to v epizodě „Bez proudu“ vyjádřil naprosto přesně: Když ti Jill Goodacre nabídne žvejkačku, vezmeš ji! Když ti nabídne zvířecí zdechlinu, vezmeš ji!“* Jenže April Marcuse v klidu odmítne 🤷 Navíc mi přišla hodně vztahovačná a urážela se naprosto bezdůvodně. Tolik opěvovaná reprezentace plus size ženy mě tak v této podobě nijak extra neoslovila.

V knize se objevují krátké úseky jakoby úryvky z filmů, ve kterých Marcus v minulosti hrál. V psané podobě to možná nemate, ale při poslechu jsem se ztrácela, protože se najednou místy mluvilo o úplně jiných postavách a ději, než který se týkal naší knihy a chvíli mi trvalo uvědomit si, co se děje. Pro příběh to navíc nemá absolutně žádný benefit a zbytečně to jen celý děj natahuje.

Příběh je psán v er-formě. Při čtení fyzických knih s tím problém nemám, ale audioknihy jsou zkrátka zajímavější, pokud jsou vyprávěné z 1. osoby a ideálně s dual POV (vyprávění z pohledu obou hrdinů).

„But I'm not looking to be fixed. I want to be loved and liked and desired not because of my size, not despite my size, but because I'm ME“**

Audio:

Interpretka byla fajn, poslouchala se dobře.

Komu bych doporučila:

Podle mě jde o podprůměrnou romantickou komedii a já osobně jsem se nebavila vůbec. Dokážu si ale představit, že by ji mohl ocenit někdo, kdo si chce přečíst sladkou, byť nepříliš uvěřitelnou love story typu 'fanynka a celebrita' (i když já bych vás raději odkázala na již zmíněné fanfic servery, kde najdete i lepší příběhy).

Název: Spoiler Alert
Autor: Olivia Dade
Série: Spoiler Alert