The Unhoneymooners – Dovolená s nepřítelem

🎧 Recenze: Christina Lauren – The Unhoneymooners

Celkové hodnocení:
⭐⭐⭐⭐

Hodnocení audia: 💙💙💙💙💙
Spice:

Žánr: 
contemporary romace, romantic comedy
Charakteristika: zkažená svatba, Havaj, dovolená, předstírané manželství, enemies to lovers relationship
Formát: audiokniha 🎧
Čte: Cynthia Farrell
Jazyk: English
Content Warnings: žádné

U nás je kniha přeložena a známa pod názvem 
Nelíbánky.

Nástin děje:

Olive je jedna ze dvou lidí, kteří se neotráví jídlem z bufetu na svatbě její sestry Amy. Tím druhým je bratr ženicha Ethan, kterého Olive nesnáší, protože je na ni neskutečně nepříjemný pokaždé, když ji potká a nepamatuje si pořádně ani její jméno. Jelikož líbánky na Havaji nepřipadají pro Amy a jejího muže po svatebním fiasku v úvahu a hrozí, že zájezd propadne, letí na společnou dovolenou právě Olive a Ethan, kteří nejenže musí přežít 10 dní společného pobytu na havajském ostrově Maui, ale také předstírat, že jsou novomanželé.

Můj názor:

Od spisovatelkého dua, které tvoří pod pseudonymem Christina Lauren, jsem četla pouze Božského bastarda, který přestože je obecně velmi oblíbený, mě příliš nezaujal. Proto jsem ani u The Unhoneymooners neměla velká očekávání. Jak jsem ráda, že jsem nedala na první dojem, dlouho už mě totiž romantická komedie nepobavila tolik jako tahle.

Kniha si hraje hned s několika osvědčenými tématy, které já v příbězích vyhledávám. Jedná se o 'enemies to lovers' zápletku a víc než polovinu knihy se ústřední dvojice nenávidí. Jelikož jsou však nuceni spolu trávit 10 dní v jednom hotelovém apartmánu, společně navštěvovat atrakce, které jsou součástí pobytu a přitom předstírat, že jsou manželé, pomaloučku, polehoučku se začínají poznávat hlouběji a Olive přichází na to, že její prvotní dojem z Ethana možná nebyl zcela správný.

Oba hlavní hrdinové jsou mi sympatičtí, a to neříkám často. Líbí se mi, že ani jeden z nich není dokonalý a není těžké se s nimi ztotožnit, protože mají své každodenní běžné problémy jako skuteční lidé. Olive přitahuje trapné situace a vůbec neumí lhát. Ethan je maličko snob, bojí se létat letadlem a je germofob – nechce jíst nic z bufetů kvůli svému strachu z bakterií. Vlastnosti hlavních postav a jejich charakterový vývoj jsou často zdrojem zábavných situací a dialogů, které celý příběh oživují.

„'An eight-hour flight, and there’s no movie,' I say to myself, glaring at the screenless seat back in front of me. 
'Maybe they’re hoping your life flashing in front of your eyes will be distraction enough.'“**

Olive také zmiňuje, že ve stresu hodně peče a že v poslední době přibrala. Nemáte však pocit, že by se celou dobu nenáviděla, litovala nebo nemluvila o ničem jiném. Rozhodně to není ústředním motivem knihy. Proto je tenhle nenásilný odkaz na 'body positivity' daleko příjemnější, než například v nedávno recenzovaném Spoiler Alert, kde se v tomto ohledu příliš 'tlačí na pilu'. 


Když se řekne romantická komedie, tak to pro mě nutně neznamená, že se budu válet smíchy po zemi. V případě, že se u takové knihy lehce pousměju, je to úspěch. The Unhoneymooners je první knihou v tomto žánru, kde jsem se při čtení smála nahlas, až přítel přemýšlel, jestli jsem se nezbláznila. Více než situace, do kterých se hrdinové dostávali, mě bavilo jejich škádlení a skvělé, trefné poznámky, kterými jeden druhého častovali. Zejména bych vypíchla odkazy na Harryho Pottera, když Olive prohlásí, že je Ethan Voldemort a v průběhu knihy svoji domněnku podpoří několika vtipnými hláškami.

„I get the bedroom and Netflix. You wander the island to check on your hidden horcruxes.“**

Pravda, celý příběh není nijak zvlášť originální a některé scény jsou velmi předvídatelné a tisíckrát omílané, přesto jsem však nalezla dostatek těch, které jedinečné byly a skutečně mě bavily

Na základě četby Božského bastarda jsem očekávala, že erotika v knize chybět nebude, avšak k žádným explicitním milostným scénám nedochází. Všechno je velmi cudné a autorky vás nechají pouze domýšlet si, co se stalo, když kapitolu večer ukončí a v další skočí dějově až do následujícího rána.

„'I’m a terrible liar.'
'Really? You hid it so well.'
'It’s never been my strength, okay? Those of us who aren’t summoned by the Dark Mark consider honesty to be a virtue.'“**

Chválím také obálku knížky, která na rozdíl od té české (kdo přišel na to, že dva banány na zeleném pozadí jsou dobrý nápad, mi opravdu není jasné) koresponduje s obsahem knihy a působí přesně tak, jak celá kniha – tropicky, vesele a hravě.

Kniha je vyprávěná z pohledu Olive v ich-formě, epilog je z pohledu Ethana. To, že se jedná o standalone a ne sérii, je příjemná změna (trochu mě už nebaví číst příběhy všech těch bratranců a sestřenic až do osmého kolena, protože každý z nich dostal vlastní knihu).

Audio:

Naprostý skvost. Mám za to, že interpretka byla polovina úspěchu, protože dokázala každou ironickou poznámku podat způsobem, který přesně vystihoval momentální dění a náladu příběhu. Podobný pocit mám i z jazyka, překlad jsem nečetla, ale obávám se, že bylo v knize poměrně dost vtipů, které by se mohly v překladu snadno ztratit.

Komu bych doporučila:

Pokud máte rádi zápletky, kde se z nenávisti stane láska, holdujete romantickým komediím a nevadí vám trocha klišé, tak by se vám kniha mohla líbit. Pokud byste ale po všech těch hádkách a napětí mezi hrdiny čekali žhavé postelové scény, mohli byste být zklamaní.


Název: The Unhoneymooners
Autor: Christina Lauren
Rok vydání: 2019
Publisher: Simon & Schuster Audio
Délka: 9 h

Jak / kde jsem četla: Scribd
Užitečné odkazy: Web spisovatelkyČBDB


**Quotations from: Lauren, Christina. The Unhoneymooners. Narrated by Cynthia Farrell. [Audiobook]. Simon & Schuster Audio, 2019, Scribd.com.
Book cover image source

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu