Tangled – Pohlavní nemoci snadno a rychle

 🎧 Recenze: Emma Chase – Tangled


Celkové hodnocení: ⭐⭐⭐
Hodnocení audia: 💙💙💙💙
Spice: 💋💋💋

Žánr: contemporary romance
Charakteristika: arogantní sukničkář a zadaná kolegyně z práce, slow-burn relationship, částečně enemies to lovers
Formát: audiokniha 🎧
Čte: Sebastian York
Jazyk: English
Content Warnings: sex, 18+


U nás je kniha přeložena pod názvem 
Zapletený.

Nástin děje:

Sebestředný a nafoukaný Drew pracuje a skvěle se mu daří ve firmě svého otce. Má vše po čem touží včetně zájmu žen, kterého s oblibou a velmi často využívá v barech, odkud si většinou jednu nebo dvě nápadnice odvede domů. Nevidí důvod se vázat, o vztah nestojí. Na Kate, kterou jednou v podobném baru potká a která ho odmítne, však nemůže zapomenout. To ještě netuší, že je Kate jeho nová kolegyně a že spolu budou muset pracovat. 

Můj názor:

Přes veškerá všeobecně kladná hodnocení mě osobně bohužel kniha příliš nenadchla a může za to především nesnesitelný hlavní hrdina.

Pojďme ale začít něčím pozitivním. Příběh je vyprávěn v 1. osobě – z pohledu mužského hrdiny, což není příliš časté, a proto to skutečně oceňuji a uvítala bych víc tímto způsobem psaných romantických knih. 

Zajímavé je i to, že Drew přímo oslovuje čtenáře a snaží se s ním komunikovat. Z počátku to může být zvláštní, ale především u audioknihy mi to přišlo velmi originální a měla jsem pocit většího vtažení do děje. Díky způsobu, jakým je kniha psaná je mé hodnocení o hvězdu vyšší, samotný příběh totiž stojí tak maximálně za dvě.

"My mother always told me, 'Anyone worth doing, is worth doing well.' Okay, she didn’t actually say those exact words, but you get the picture."

Zároveň jsem ale proto měla i chuť chytnout Drewa za límec a nakopat ho do rozkroku. Někdo možná ocení jeho šovinistické řeči a bude se smát jeho komentářům na téma žena jako soubor otvorů a zábava na jednu noc, já jsem se tedy příliš nebavila a jen doufala, že většina mužů takhle ve skutečnosti nesmýšlí.

"Somewhere along the line, she's become more to me than just a set of legs I want to crawl between."


Drew byl totiž naprosto nechutný a zvrácený, sexistický hulvát, který v sobě neměl ani trochu sebereflexe a respektu nejen ke Kate, kterou údajně miloval, ale k žádné z žen, které se v knize objevují.

Svou sestru například nazývá "B*tch" (v českém překladu tuším "Mrcha", což zní o něco líp) a o Katině kamarádce se vyjadřuje jako o prostitutce.

"Old women have a thing for me. And I don't mean a pinch-my-cheek, pat-my-head kind of thing. I mean a grab-my-ass, rub-my-junk, why-don't-you-push-my-wheelchair-into-the-broom-closet-so-we-can-get-nasty kind of thing."

Nevadí mi a jsem zvyklá na hrdiny, kteří se zprvu zdají nesympatičtí a v průběhu knihy dojdou nápravy nebo přijde odůvodnění jejich chování, to se ale u Drewa nekoná. Zůstává stejným rozmazleným bastardem až do konce knihy a alespoň já u jeho postavy nevidím téměř žádný vývoj.

"And any man who would build a room in his house for some chick who blew him off? 
Any man who would wait years for that same girl to show up at his door, knowing she was with someone else?
He’s not a man at all.
What is he?
A big, hairy, unwaxed vagina."

Ohrožen Katiným profesním úspěchem se ji snaží znejistit a ponížit a lže kudy chodí. Psychické vydírání, sexuální harašení a neustálé otravování na pracovišti podle mě také nejsou nejlepší způsoby, jak někoho přesvědčit, aby s vámi šel na rande. Všechny tyto pokusy jsou vysloveně trapné a čpí z nich neuvěřitelné klišé (viz nápis na obloze nebo kancelář plná balónků). Na konci knihy už jsem si proto přála, aby k žádnému happy endu ani nedošlo.

"Delores is a gorgeous name, for a gorgeous girl. Plus, it rhymes with CLITORIS...and I really know my way around them. Big fan."

Jak jsem již zmínila Kate je relativně úspěšná  ve své práci a určitě má plusové body za to, že si nenechá od Drewa vše líbit. Na druhou stranu její postava trochu postrádá hloubku, a proto mi nijak k srdci nepřirostla.

Obálka knihy v originále u mě získává cenu za nejhorší práci ve Photoshopu, co jsem kdy viděla.

Audio:

Přestože Sebastian York nepatří k mým oblíbeným interpretům, role sobeckého, promiskuitního Drewa mu sedla dobře a jeho přednes se mi líbil.

Komu bych doporučila:

Pokud vám nevadí, že je hrdina naprosto nesnesitelný blbec, kterému není pomoci a dokážete se nad jeho sexistické komentáře povznést, tak by se vám kniha mohla líbit, protože rozhodně není napsaná špatně. Za mě ale daleko lepší a vtipnější je například The Stopover od T. L. Swan, jejíž hrdina přece jen nějaké kladné vlastnosti má.

Jaký je váš názor na nenapravitelné arogantní zmetky v romantických knihách?


Název: Tangled
Autor: Emma Chase
Série:  Tangled
Díl: #1
Rok vydání: 2013
Publisher: 
Simon & Schuster Audio
Délka: 8 h

Jak / kde jsem četla: Scribd
Užitečné odkazy: ČBDBDatabáze knih, Goodreads


**Quotation from: Chase, Emma. Tangled. Narrated by Sebastian York. [Audiobook]. Simon & Schuster Audio, 2013, Scribd.com.
Book cover image source

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu