Beautiful Bastard – Co se stane v kanclu, zůstane v kanclu

🎧 Recenze: Christina Lauren – Beautiful Bastard

Celkové hodnocení:
⭐⭐
Hodnocení audia: 💙💙
Spice: 💋💋💋

Žánr: contemporary romance
Charakteristika: boss & employee, enemies to lovers relationship, flirt v kanceláři, služební cesta
Formát: audiokniha 🎧
Čte: Grace Grant
Jazyk: English
Content Warnings: sex, 18+


Nástin děje:

Chloe chce dokončit  univerzitní studium, které jí snad otevře dveře ke spoustě skvělých pracovních příležitostí. K tomu jí má dopomoct i její současná stáž, jen kdyby její šéf Bennet Ryan nebyl tak nesnesitelný perfekcionista a hrubý, bezohledný bastard, který ji v práci nenechá ani chvíli oddechu. K tomu je navíc neuvěřitelně přitažlivý. Při jedné pracovní schůzce se vše nečekaně zvrhne a oba odhodí zábrany i oblečení, neschopni už nadále své touze odolávat. Chloe však už této slabosti nehodlá znovu podlehnout, protože aférka s nadřízeným by mohla ohrozit její budoucí kariéru. Navíc Benneta přece nenávidí.

Můj názor:

V červnu 2021 jsem knihu na doporučení sestřenice četla v češtině. Její nadšení z ní jsem ale nesdílela. Vzhledem k tomu, že je Božský bastard obecně velmi dobře hodnocen a vychvalován, nedalo mi to a poslechla jsem si ho ve formě audioknihy znovu v angličtině, abych se přesvědčila, zda nebyl můj názor ovlivněn pouze českým překladem. Nebyl.

„If only he would keep his mouth shut, he'd be perfect. A piece of duct tape would do the trick. I had some in my desk that I'd occasionally pull out and fondle, hoping someday I could put it to good use.“**

Jedná se o celkem standardní  zápletku z kancelářského prostředí – šéf a jeho asistentka, nemohou se vystát, začnou spolu spát a nakonec se zamilují. Nic nového pod sluncem, ale většinou mám takové knihy pro jejich nenáročnost ráda. Božský bastard se ale bohužel nepokouší o jakýkoli děj. Každý problém, který spolu hrdinové řeší je víc než zbytečný a funguje jen jako výplň před tím, než dojde k další erotické scéně. A to je pro mě trochu málo. Mimochodem, když pomyslím na to, kde všude na jejich pracovišti musel být otisk jejího zadku, je mi lehce nevolno a musela jsem si do práce přinést jedny dezinfekční ubrousky navíc.

„Let's get a cup of coffee and maybe a blowjob in the bathroom.“**


Hlavní hrdinové nejsou příliš sympatičtí a bylo mi úplně jedno, jak jejich vztah skončí. Je sice osvěžující vidět pro jednou ženskou postavu, která není naivní husa, co si od chlapa nechá kálet na hlavu, ale ani tak mi Chloe příliš nesedla. Bennet si to u mě pohnojil hned na prvních stránkách svým sexuálním obtěžováním, jelikož za předpokladu, že ví, že ho Chloe nenávidí (a navíc je jeho zaměstnankyně), je pro mě jeho rozhodnutí bez souhlasu ji začít osahávat zadek při pracovní schůzce zcela neodpustitelné.

„I'm two seconds away from castrating you with my heel.“**

Co se týče zmíněných rozdílů mezi překladem a originálem, nechci se pouštět do žádného rozsáhlého rozboru a zmíním pouze jeden problém. V angličtině je spousta slov a nadávek, které se běžně používají a v textu neruší. Pokud jsou však přeloženy doslovně, působí v češtině až příliš vulgárně a dle mého názoru by měl český překlad v takovém případě nadávky umírňovat.

Já bych nakonec obě verze hodnotila stejně, každá má své pro a proti, ale to podstatné zůstává stejné – nezajímavý příběh, nesmyslný zvrat a protivní, povrchní hrdinové. Proto se můj názor na knihu po přečtení originálu nijak nemění. Na spisovatelské duo ale zanevřít zatím nehodlám, protože The Unhoneymooners se mi naopak líbili velmi.

Příběh je vyprávěn z pohledu obou hlavních hrdinů v ich-formě – některé kapitoly vypráví Chloe, jiné Bennet.

Audio:

Naprostý fail. Interpretka mě příliš nezaujala, ale především se někdo z nějakého důvodu rozhodl nechat ji namluvit i pánské kapitoly... Proč? 😡 Většina romantických audioknih, které jsou napsané způsobem střídání ženského a mužského pohledu, je vyprávěna dvěma interprety. Dává to smysl a dobře se to poslouchá. Pokud se však ženská interpretka snaží předčítat arogantního alfa samce v ich-formě, je to dost směšné. 

Komu bych doporučila:

Ať už se rozhodnete pro jakoukoli formu a jazyk, nemyslím si, že by byl Božský bastard něčím výjimečným. Existuje spousta romantických knih z kancelářského prostředí, které jsou stejně odvážné pokud jde o sex a přitom dokáží zaujmout i příběhem nebo postavami. Za sebe bych určitě doporučila téměř cokoli od Whitney G. Za zmínku určitě stojí i mnou nedávno recenzovaný The Stopover od T. L. Swan.


Název: Beautiful Bastard
Autor: Christina Lauren
Série: Beautiful
Díl: #1
Rok vydání: 2013
Publisher: Simon & Schuster Audio
Délka: 7 h

Jak / kde jsem četla: Scribd
Užitečné odkazy: Web spisovatelekČBDB, Goodreads


Photo by cdu445 from Pixabay 
Book cover image source
**Quotations from: Lauren, Christina. Beautiful Bastard. Narrated by Grace Grant[Audiobook]. Simon & Schuster Audio, 2013, Scribd.com. 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu