To nej... za rok 2021

Přečtených knih: 105 (v češtině: 3  /  v angličtině: 102)

                🎧 audioknih: 96
                📖 fyzických knih / e-knih: 8
                  📝 fanfikce: 1

Nejčtenější žánry: romantické knihy (romance) a fantasy


V loňském roce jsem přečetla vůbec nejvíc knih ve svém životě, a to hlavně díky tomu, že jsem objevila audioknihy. Níže je přehled toho nej za celý rok.



    Nejlepší fantasy:
    Romantická fantasy na motivy Krásky a zvířete. Celá série mě loni velmi bavila.

    Nejlepší romance:
    Erotický román nabitý intimními scénami a emocemi o lásce mezi zahořklým sukničkářem a aspirující jeptiškou. Miluju Sierry způsob psaní a tabuizovaná témata, kterými se často zabývá.

                 Nejlepší fanfiction:
                      📝 Rough Day – guardianangelcas
                        Fanfikce ze světa Star Wars a seriálu Mandalorian. 
                      Ze začátku poměrně standardní fanfic bez složitého děje, která se ale zlepšuje s každou další kapitolou. 

    Nejlepší audio:
    Jacob Morgan, víc není třeba dodávat. Ať čte, co chce, vždycky je skvělý.

Nejlepší kniha vydaná v roce 2021:
🎧 A Ruin of Roses – K. F. Breene
Tahle přisprostlá fantasy je plná sarkasmu, ironie a vtipu. Všechno rychle odsýpá a hlavně baví.

Nejlepší kniha vydaná v roce 2021 v českém překladu:
– fantasy 
 První díl fantasy série, která pro mě začala naprosto výborně. Hawke je jeden z mých nejoblíbenějších hrdinů. Další díly už mě bohužel tolik nebavily.
  
    – romance 
     (Taju pro tebe)
    Zábavná, nenáročná a velmi milá romantická komedie, která mě bavila od začátku do konce.

Nejhorší fantasy:
Tahle romantická NA fantasy mě bohužel příliš nebavila a musela jsem se trochu nutit ji vůbec dokončit.

Nejhorší romance:
Nesympatičtí třicátníci, co se chovají hůř než pubertální mládež. Nuda, nuda, nuda.


Největší překvapení:
Podle anotace jsem věřila, že se mi kniha bude líbit, ale nečekala jsem, že se zařadí mezi mé nejoblíbenější fantasy.
Největší zklamání:
Nemám ráda rozmazlené povrchní hlavní hrdinky, které mě po celou dobu čtení vytáčejí. Přitom se jedná o knihu nominovanou na Goodreads Awards 2021. 

Nejvtipnější:
Nestává se často, že bych se u knihy smála nahlas. Geniální dialogy.


Nejromantičtější:
Je to zkrátka sladká pohádka. Minimálně tento první díl.

Nejerotičtější:
Nakonec jsem loni četla i odvážnější a explicitnější knihy, ale tahle byla jednoznačně nejvíc sexy.

Nejlepší obálka:
Originální, vkusná obálka, která dává smysl a odpovídá obsahu knihy. Víc nepotřebuju.

Nejhorší obálka:
Takle bych to ve Photoshopu zvládla splácat i já. Při bližším ohledání zjistíte, že pán v posteli nikdy neležel. Katastrofa.


Nejlepší hrdina:
Dlouho jsem se rozhodovala, kterého hlavního hrdinu vybrat. Cam to nakonec vyhrál, protože s hrdinkou celou knihu jedná s respektem, aniž by byl přehnaně rozněžnělý. Navíc má skotský přízvuk 🤩

Nejlepší hrdinka:
Odvážná, sympatická a přesto uvěřitelná hrdinka, která si dokáže poradit sama a zároveň pozná, kdy je potřeba si říct o pomoc.


  Nejlepší pár:
    Ke každému zvlášť mám své výhrady, ale dohromady tvoří skvělý pár, který jsem si zamilovala.

  

  Nejhorší hrdina:
    I v této kategorii jsem měla plno adeptů. Nakonec to "vyhrál" Luca – bezohledný bastard poháněný vlastním chtíčem, který si myslí, že může se svou ženou zacházet jako s majetkem. To nejhorší, co Luca provedl, je bohužel spoiler, takže to zmiňovat nebudu.

Nejhorší hrdinka:
Elena se zdá být příliš odevzdaná a naprosto ji chybí osobnost.


Nejhorší pár:
Persephone a Hades (Neon Gods – Katee Robert)
Já jsem bohužel žádnou chemii mezi hlavními postavami necítila, takže mi jejich láska nepřipadala moc uvěřitelná – především když k zamilování došlo asi druhý den.

    Nejlepší vedlejší postava:
    Kamarád hlavní hrdinky, který je na svůj věk daleko uvědomělejší než hlavní hrdina.


Nejlepší citát:
"A wise woman once said, 'Fuck this shit' and lived happily ever after."**


 Nejdelší kniha: 
     26h (757 stran)
    <<recenze>>

BONUS Nedávno zfilmované – film lepší než kniha:
Kniha mě spíše nudila, film ale vytáhl ty nejlepší scény a poradil si s nimi velmi dobře. Všechny nesmysly a trapnosti, které se v knize opakovaly pořád dokola, byly sníženy na minimum. Na rozdíl od knihy má ode mě film 4 hvězdy.


Kolik knih jste v loňském roce přečetli vy a co se vám líbilo nejvíce a co nejméně?


**Quotation from: J. T. Geissinger. Melt for you. Narrated by Pippa Jayne. [Audiobook]. Brilliance Audio, 2018, Scribd.com.
Fotka od congerdesign z Pixabay

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu